Parametry a popis
Parametry
Rozměry (h × v × š) | 0 × 2,4 × 0 cm |
Hmotnost | 0,6 kg |
Materiál | porcelán |
Popis
V daném provedení – mandarinkově oranžová je vyrobeno pouze 60 ks pro celý svět. Jedná se o nadčasový objekt, který má nejen praktické využití – je perfektní pro vystavení květů na dlouhých stoncích, jako např. růží, karafiátů, orchidejí nebo lučních květin. Tento krásný kousek potěší i každého ctitele designu či sběratele, je tudíž vhodný i jako výjimečný dar či investice.
Produkt najdete pod
Dlouhý popis
Porcelánová váza Romanze, barva tangerine (mandarinková), vysoká 37 cm, rok 1961, designer Bjørn Wiinblad, limitovaná kolekce Sixty & Twelve, edice I
Štíhlá porcelánová váza, vysoká 37 cm, součást limitované kolekce 60 ikonických váz, vytvořených v letech 1961–2021 podle návrhů slavných designerů, architektů či jiných umělců. Váza Romance byla v roce 1961 vytvořena pro Rosenthal dánským výtvarníkem Bjørnem Wiinbladem. Zdobená jemným, síťovým tzv. olivovým reliéfem.
Výroční edice Sixty & Twelve je poctou k 60 letům Rosenthal studia-line. Kolekce je provedena ve 12 nových barvách, vycházejících z přírody, z jejích zemitých, bílých a modrých odstínů. Nejedná se tentokrát o glazuru, ale o patentovaným způsobem probarvenou porcelánovou hmotu, další ukázku mistrovství a sofistikovaného umu řemeslníků Rosenthal. Vázy jsou v daném barevném provedení vyrobeny jen v limitovaném počtu 60 kusů – edice I, po vyprodání je daný tvar vázy představen v nové barvě (z 12 barev kolekce Sixty & Twelve), a nabízen opět jen v omezeném počtu 60 kusů – edice II, III atd. Jedná se tedy o významný sběratelský kousek, nejen krásný předmět v prostoru.
Bjørn Wiinblad (1918–2006)
Slavný dánský designér, malíř, grafik a všestranný umělec, zabývající se uměleckým zpracováním keramiky, stříbra, bronzu a textilními vzory. Vystavoval po celé Evropě, od roku 1954 pak v USA a od roku 1968 i v Kanadě, Austrálii a Japonsku. V roce 1985 jmenován v New Yorku Mužem roku. Je tvůrcem tzv. olivového reliéfu, pro který jsou charakteristické oválky, tečky a čárky v síťovém uspořádání. Ten původně navrhl jako barevný textilní vzor, ale po žádosti Philipa Rosenthala, syna zakladatele firmy a tvůrce korporátní strategie studia-line, jej použil jako reliéf právě na vázu Romanze, jejíž název vychází z romantického trendu v odívání, který se objevil na přelomu 50. a 60. let minulého století.
Oslava 60 let tvůrčí energie
To, co se na první pohled zdá snadné, bylo technicky velmi náročné i pro Rosenthal. Aby mohl být vyroben přesný tvar vázy, jako byl kdysi glazovaný, většinou bílý originál, bylo třeba každou z 60 váz znovu vytvořit. Probarvená porcelánová hmota má totiž jinou hmotnost než ta běžná, a navíc se mění s každou jinou přidanou barvou. Hmotnost má vliv na stabilitu objektu před a po vypálení. S každou vázou tedy začínali od nuly, postupovali jako alchymisté, vytvářející umělecký předmět podle tajného receptu.
Neobyčejná cesta historií designu made in Rosenthal 1961~2021
Syn zakladatele Philip Rosenthal se díky svému silně rozvinutému smyslu předvídat vývoj trhu zasloužil o vznik studia-line, ateliéru kreativní spolupráce, kterým se nemůže pochlubit žádná jiná porcelánka. Dal vznik místu, ve kterém se kombinuje forma, funkce, technologické know-how a mistrovství řemeslníků s vizemi, umem a fantazií avantgardních umělců z celého světa. Společně tak vytvářejí originální umělecké svědectví své doby. Od roku 1961 studio-line spolupracovalo s více než 150 umělci, designery či architekty z celého světa. Společně tak dali vzniknout kolekcím či jednotlivým objektům, které se staly designovými ikonami 20. století a jsou v nabídce značky Rosenthal dodnes.

Za hranicí běžného stolování
Spolupráce firmy Rosenthal se známými postavami ze světa umění, designu a architektury, stejně jako s výjimečně talentovanými nováčky, obohacuje sortiment kouzelných výrobků Rosenthal o neobvyklé, nadčasové objekty a designerské skvosty, vyráběné buď ve vlajkové lodi Rosenthal v Selbu nebo v porcelánce Thomas ve Speichersdorfu.
Made in Germany
Německá značka Rosenthal má za sebou úžasnou historii sahající až do roku 1879. Téměř 140 let zosobňuje neustálou touhu po inovaci, špičkový design, hluboký smysl pro detail, sofistikované, precizně perfektní řemeslné zpracování. Zkrátka tu nejvyšší kvalitu. Odráží v sobě všechny současné kulturní hodnoty „made in Germany“.
